În perioada 2019 – 2021, Școala Gimnazială ,,Gheorghe Tătărescu” Târgu Jiu implementează proiectul Erasmus+ KA229-,,ECOLES VERTES”, proiect cofinanțat de Uniunea Europeană. Parteneriatul strategic pentru susținerea schimbului de bune practici în domeniul școlar, schimb interşcolar, cod proiect 2019-1-FR01-KA229-063093_2, are ca parteneri: COLLEGE ROMAIN-ROLLAND, Franța (instituția coordonatoare), ISTITUTO COMPRENSIVO „FALCONARA CENTRO”, Italia, și AGRUPAMENTO DE ESCOLAS FREI GONÇALO DE AZEVEDO, Portugalia.
Educaţia pentru mediu, temă de mare actualitate în învățământul românesc, urmărește schimbarea viziunii pe care cetățenii o au asupra lumii şi înţelegerea relaţiilor directe om-natură. Prin realizarea proiectului menționat se urmărește modul în care tinerii se implică în rezolvarea problemelor de mediu, punându-se astfel bazele unei generații a schimbării comportamentelor și a modului de luare a deciziilor în activitățile de zi cu zi, cu impact asupra mediului, promovarea responsabilității individuale și comunitare în raport cu natura, contribuția cu materiale digitale (e-books, clipuri video, prezentări, jocuri tematice etc.) şi instrumente pedagogice inovatoare (lecţii cross-curriculare interactive) la procesul educaţional al fiecărui partener şi nu numai.
Pe lângă activităţile desfășurate pe TwinSpace-ul proiectului (spaţiul de lucru eTwinning dedicat proiectului), elevii şi profesorii de la Școala Gimnazială ,,Gheorghe Tătărescu” Târgu Jiu lucrează împreună, în echipe internaţionale, desfășurând activități şcolare, extraşcolare, activităţi ştiinţifice, literare , artistice, plastice, sportive etc. Formele de realizare sunt diversificate: observaţii, experimente, povestiri ştiinţifice, desene, activităţi practice, plimbări, drumeţii, excursii, vizionări de diapozitive, jocuri de mişcare, distractive, orientări turistice, labirinturi ecologice, colecţii, expoziţii, spectacole, vizionări de emisiuni TV, expediţii, tabere, scenete ecologice, concursuri.
„Programele europene reprezintă pentru elevi și cadrele didactice o modalitate oportună și atrăgătoare pentru formarea continuă într-un cadru modern, inspirat din bunele practici ale țărilor europene. Ne dorim să perseverăm în direcția continuării derulării proiectelor de parteneriat european, acestea constituind o cale de a experimenta noi modalități de învățare pentru elevi, de comunicare interculturală eficientă, de îmbunătățire a managementului nostru, dar și modalităţi formale, nonformale şi informale de dezvoltare personală și profesională, cu atât mai mult, cu cât unitatea noastră școlară nu a mai beneficiat de un proiect european din anul 2008“, a conchis coordonatorul proiectului, prof. drd. Adriana Rădoi.
